Laman Utama Blogger

Ingin Menulis? Klik Sini!

Laman fb SAGA Galaksi Muhsinin

Monday, April 14, 2014

Iktibar: Nyamuk

Nyamuk merupakan makhluk Allah yang hebat. Allah telah menyatakan Kehebatan Qudrat-Nya dengan menjadikan nyamuk itu sebagai peringatan buat kita dalam Surah al-Baqarah. 

Betapa hebatnya Allah menjadikan nyamuk ini haiwan yangmelebihi teknologi VTOL (Vertical Take Off and Landing). Nyamuk mampu bergerak secara vertical ataupun horizontal dan melakukan maneuver (pergerakan lincah) yang luar biasa di udara. Selama ribuan tahun makhluk ini hidup, baru dalam 100 tahun ini manusia dapat mereka helikopter ataupun pesawat VTOL. Itupun melibatkan banyak eksperimen yang melibatkan jutaan ringgit.

Hebatnya Allah dengan nyamuk ini, mampu membedah mangsanya secara halus untuk menghirup darah manusia ataupun haiwan, selama ribuan tahun.


Hebatnya Allah, makhluk nyamuk ini telah menewaskan Raja Namrud yang angku mengaku dirinya tuhan di hadapan Rasul Allah Nabi Ibrahim. Nyamuk telah memasuki rongga hidung raja yang zalim itu. Dek kerana tidak tahan akan penderitaan nyamuk itu berdengung lama dalam kepalanya, Raja Namrud menamatkan riwayatnya sendiri dengan mengetuk kuat kepalanya kerana mahu membunuh nyamuk itu..

Jentera jihad dalam novel Galaksi Muhsinin 'Aadiyat Ad-100' adalah berlandaskan kepada konsep rekabentuk dan penerbangan nyamuk.
http://saifaiislami.blogspot.com/2008/12/gm-aadiyat.html

Maha Suci Allah yang Maha Bijaksana Menciptakan dengan Ilmu, Qudrat dan Iradat-Nya ...

No comments: