Laman Utama Blogger

Ingin Menulis? Klik Sini!

Laman fb SAGA Galaksi Muhsinin

Wednesday, June 10, 2015

BAYANG-BAYANG FEDERASI GENERASI ZENZABURO

Antara faksi (pihak) dalam SAGA Galaksi Muhsinin adalah Federasi Generasi Zenzaburo. Dalam Perang Galaksi Muhsinin 2205, pihak ini telah terlibat dalam Konfederasi Reconquista bersama dengan Empayar Sibernatik Cyborg, Liga Lanun dan Kesatuan Antarabangsa Bumi. Pakatan durjana ini hanya mempunyai satu tujuan: melenyapkan kaum beriman Galaksi Muhsinin yang menjadi batu penghalang kepada agenda masing-masing.

Federasi Generasi Zenzaburo menghimpunkan empat rumpun bangsa Timur Jauh asalan dari Bumi, iaitu bangsa Nihon (Jepun), Sino (China), Korea dan Mongol. Keempat-empat rumpun bangsa ini bersatu bawah panji Zenzaburo Shirane dan membentuk koloni yang kuat dan disegani. Koloni tersebut merupakan antara koloni yang tidak dapat dikuasai oleh Kompeni VOCAD ketika Era Kompeni (2081 – 2106). Namun demikian, mereka berpindah dan bertapak di sebuah galaksi melarikan diri daripada kekejaman Maharaja Revanche (maharaja pertama Empayar Sibernatik Cyborg).

Mereka bertapak di sebuah galaksi dalam kluster Grup Tempatan*, akan tetapi keempat-empat bangsa ini tidak dapat duduk aman harmoni disebabkan sejarah lampau yang mengikat mereka. Sebelum terbentuknya Federasi Generasi Zenzaburo, Jeneral Hanomage telah memimpin bangsa Nihon dan mengungguli serta memenangi Konflik Polariti.

Akhirnya ia melantik dirinya sebagai Shogun, satu sosok kuasa yang pernah menguasai bumi Nihon suatu masa dahulu. Shogun Hanomage menganggap bahawa dialah yang memimpin Generasi setelah hilangnya Maharaja. Berpandukan kepercayaan bahawa bahan kozakium membawa mereka ke aras evolusi selanjutnya, pertembungan dan dendam terhadap Galaksi Muhsinin tidak dapat dielakkan lagi.

Memandangkan penghantaran pasukan kelas rendah sebagai bidak (pawn) dalam catur kuasanya, Shogun Hanomage ada sesuatu rencana untuk Galaksi Muhsinin...

*Grup Tempatan adalah himpunan kecil (cluster) 32 galaksi yang terhampir dalam lingkungan 3 juta tahun cahaya dari galaksi kita Bima Sakti.


Sumber gambar: http://twitpic.com/cquwmy


No comments: